J'en ai marre

 

J'ai la peau douce dans mon baine de mousse || Jag har mjuk hud i mitt bubbelbad

Je m'éclabousse, j'en ris || Jag plaskar omkring i skratt

Mon poission bouge dans mon baine de mousse || Min guldfisk rör sig i mitt bubbelbad

Je l'emmitoufle, je lui dis || Jag tar tag i honom och säger

 

J'ai pas des problèmes, je fainéante || Jag har inga problem, jag latar mig bara

Pas de malaises, je fainéante || Inga bekymmer, jag latar mig bara

Dans l'eau je baigne c'est l'important || Det enda av betydelse är vattnet jag badar i

Bien à mon aise dans l'air du temps || Jag är tillfredsställd och nöjd med nuet

 

J'ai la peau douce dans mon baine de mousse || Jag har mjuk hud i mitt bubbelbad

Je brûle a l'ombre des bombes || Jag latar mig i skuggan av bomberna

Tout est délice (ici) délit docile (oh oui) || Här är allt utmärkt, nästan ett fogligt brott (åh ja)

Je fais la liste de choses qui m'indisposent || Jag gör en lista på saker som stör mig

 

J'en ai marre de ceux qui pleurent || Jag är trött på alla som gråter

Qui ne roulent qu'à deux a l'heure || Som bara kör två kilometer i timmen

Qui se lamentent et qui s'fixent sur l'idée d'une idée fixe ||

Som klagar och är fixerade av idéen av en fixidé

J'en ai marre de la grande soeur qui gémit tout et qui pleure ||

Jag är trött på min storasyster som gnäller på allt och gråter

Marre de la pluie, de courgettes qui m'font vomir sous la couette ||

Trött på regnet och på zucchini som får mig kräkas under täcket

J'en ai marre de ces cyniques et dans le prés les colchiques ||

Jag är trött på cyniker, och snart även på krokusar

J'en ai marre d'en avoir marre... aussi... || Jag är trött på att vara trött... förövrigt...

 

J'ai la peau douce dans mon baine de mousse || Jag har mjuk hud i mitt bubbelbad

Pas de secousses sismiques || Inga jordbävningar här inte

Je me prelasse (ici) et me délasse (oh oui) || Jag ligger och drar mig (här) och vilar upp mig (åh ja)

C'est mon état aquatique, y a comme un hic! || Det är mitt vattenland, det finns dock en hake...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback