Parler Tout Bas


PARLER TOUT BAS (FR)

Les jours de pluie mes jouets sont vivants
Les grands ont des griffes comme des bouts de ciment
Comment leur dire quand on n'a que seize ans
Le lit qu'on défait n'a plus le goût du zan

A quoi bon les vies chiffons
Les mots d'amour qui sont trop courts
Moi j'rêve en grand comme l'éléphant
Je rêve immense

Ventre rond, les yeux profonds
Mon ours dit à quoi bon?
Son amitié c'est dur à dire, dure toute la vie

Alors lui parler tout bas
Trouver les mots qu'il faut parler de tout
Parler de moi pour trouver le repos
Ses bras la douceur, il a un coeur à l'intérieur
C'est l'objet de mon coeur
C'est pour lui, mon poème au Monde Inanimé

Les jours de pluie mes jouets son vivants
Les grands ont des rires qui vous giflent en passant

A quoi bon l'amour qui fond
Moi j'ai un compagnon
Je voudrais dire pas pour de rire
Même si c'est con, je l'aime

Lui parler tout bas
Trouver les mots qu'il faut parler de tout
Parler de moi pour trouver le repos
Ses bras la douceur, il a un coeur à l'intérieur
C'est l'objet de mon coeur
C'est pour lui, mon poème au Monde Inanimé

PRATA TYST (SV)

De dagar regnet faller väcks mina leksaker till liv
De stora har klor som bitar av cement
Hur berättar man för dem när man är ringa sexton år?
Den obäddade sängen har inte längre smaken av lakrits

Vilken nytta gör trasdockornas liv
Kärleksorden, som är för korta
Jag drömmer stort, som elefanten
Jag drömmer enormt

Magen rund, ögonen djupa
Min nalle säger "till vilken nytta?"
Hans vänskap är svår att förklara men håller hela livet

Så han pratar tyst för att finna orden som talar om allt
Talar om mig, för att finna ro
Hans armar mildrar, han har ett hjärta på insidan
Det är mitt hjärtas objekt
Den är till honom, min dikt om en livlös värld

De dagar regnat faller väcks mina leksaker till liv
De stora har ett skratt som slår till dig när du passerar

Till vilken nytta är kärleken som smälter
Jag har en följeslagare
Jag skulle vilja säga, utan att skämta, även om det är dumt
Att jag älskar honom



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback