Lui ou toi

Où est IL? || Var är HAN?
Quand il m'abandonne toute la vie est loin || När han lämnar mig passerar livet så långsamt...
Où est LUI? || Var är HONOM?
J'aime sa voix d'homme || Jag älskar hans manliga röst
Sans LUI, IL n'est rien || Utan HONOM, är HAN ingenting

LUI est plus veux, je porte son pull marine || HONOM är äldre, jag bär hans blå tröja
L'eau de ses yeux, est bleue d'un bleu des mers de Chine ||
Vattnet i hans ögon är blå, blå som Kinas hav
IL est mysterieux, dans sa stratosphère || HAN är mystisk i sin stratosfär
Entre les deux je voulais les deux || Av de två, skulle jag vilja ha båda...

J'ai dans le coeur comme un poids || Jag har som en tyngd i mitt hjärta
Dans la gorge une épine || I halsen som en tagg
De n'avoir faire le choix, LUI ou TOI? || Eftersom jag inte valt, HONOM eller DIG?
Les fenêtres sont en bois || Fönstrena är gjorda av trä
Et ces pluies assassines || Och detta regn mördar
Qui coulent au fond de moi, LUI ou TOI? ||  Som går in i djupet av mig, HONOM eller DIG?

Où est IL? || Var är HAN?
Quand il n'y a personne toute la ville s'éteint || När där inte finns någon släcks hela staden ned
TOI et LUI, mes deux moitiés d'homme || DU och HONOM, mina två halvor av män
Sans eux je n'suis rien || Utan dem är jag ingenting

LUI est si fort, je ris quand il s'ennui
|| HONOM är så stark, jag skrattar när han är uttråkad
Quand il a tort, là je l'aime mieux encore || När han har fel älskar jag honom än mer
Il dit qu'il est amoureux || Han säger att han är förälskad
Comme l'eau aime la vague || Som vattnet älskar vågorna
Moi sans les deux, j'ai du vague a l'âme || Jag utan de två, har en vag själ

J'ai dans le coeur comme un poids || Jag har som en tyngd i mitt hjärta
Des larmes d'encre de Chine || Tårar av bläck
Qui me montrent du doigt, LUI ou TOI || Som pekar med fingret, HONOM eller DIG
Retrouver au fond de moi des rondes enfantines || Att återfinna barndansen inom mig
Mais les chevaux de bois sont froids || Men hästarna av trä är kalla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback