Yaourt pour la ligne

 

Madames et monsieurs, ni går säkert inte på min fejkade reklam. Det är en parodi av den franska filmen "99 F" som handlar om en reklammakare som i sin tur vill göra narr av hela reklamindustrin eftersom 10% av de pengarna som läggs ned på reklam varje år skulle räcka för att halvera hungersnöden i världen. Absurt? Eh ja. Hursomhelst så älskar jag verkligen denna lite udda slogan det påhittade märket "Starlight" hade för sin yoghurt: "Slank överallt förutom i huvudet!" Franska kvinnor konsumerar hursomhelst stora mängder yoghurt och mycket franskt finns även på marknaden i Sverige: Yoplait, Danino och Danone... Man brukar även säga att den lilla förpackningen yoghurt som fransyskor äter till frukost är deras hemlighet till att vara smal och frisk! Pröva?


Lulu (2011-06-25)

Nej det måste vara gener.. jag äter mycket yogurt men det har aldrig hjälpt mig ^^ <3

Gabriella (2011-06-25)

Men man ska ju inte äta "MYCKET" yoghurt ;)

Lulu (2011-06-25)

Nej jag antog att det var så. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback