Bois de l'eau, bois de l'harmonie!

Alla vet att det är viktigt att dricka vatten för att hydratisera kroppen. Men visste ni att det är bättre för matsmältningssystemet att dricka vatten i kroppstemperatur på morgonen än kallt vatten? Fler och fler parisiska kvinnor tror på den teorin och dricker ett varmt (inte hett och inte ljummet) glas vatten som det första man gör på morgonen! När jag ändå skriver om vatten kan jag också säga att när man dricker vatten under ett yogapass är det nyttigt att tänka att man dricker olika sinnesstämningar. T.ex. "jag dricker lugn, jag dricker harmoni, jag dricker glädje..." etc. Det är ju så mycket som sitter i huvudet.


Lulu (2011-06-25)

Vad bra då! Jag gillar inte för kallt vatten. Ljummet is the shit. ;)

Gabriella (2011-06-25)

Nej! Varmt (omkring 30-35 grader), inte ljummet! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback