Ur dagboken "Frankrike 2009", del 5

9 juli 2009

På morgonen var jag och Jojjo helt slut så vi sov enda till klockan elva, sedan promenerade vi upp till staden för att kolla i affärer och äta omelette cépe och profiterole. Man märkte att denna by var väldivt tuisterad på affärens utbud av vykort, tröjor, smycken och magneter med byns namn på. Vi tog oss upp till bergets högsta topp som gav en underbar utsikt men det var riktigt varmt så när jag och Jojjo kom tillbaka till vår hytt la vi oss i sängen och babblade, jag lärde Jojjo lite ryska och vi argumenterade om vad som var typiskt svenska maträtter. Jojjo cyklade med Måns till affären och då spelade jag vändtia med CA, Björn och Isak. Det var roligt att se Jojjo komma farande på cykeln med två baguetter i väsken som båda ramlade i backen när hon stannade. Innan middagen (hemlagad pasta med tomatsås) hade vi skeppsråd angående ifall vi skulle bli kvar i St Cirq Lapopie ytterligare en natt eller om vi skulle fortsätta vår båtresa; Det spårade ur lite och även om majoriteten tyckte si blev det så för att de oliktänkande spelade lite oschyst, om jag säger så. Dessutom blev jag och Jojjo tvingade till att bada. Under middagen berättade jag och Jojjo att vi hade fått oväntat besök av et par fransuyskor. De satt toppless i aktern. Björn förklarade att de kommit och frågat om de fått låna vår stege vilket de tydligen fått. Isak sa "vilken tur att de inte fick tag i CA!" =) Efter maten fick jag, Jojjo, CA, Måns och Björn och fikade nere i byn, Pêche Melba kl.21-23! Stället var riktigt mysigt och vi satte oss på uteplatsen (nära bergets topp) där de gjort ett tak av vindruvor! På vägen tillbaka i mörkret stannade vi vid "spökslottet" (nån kyrkogård och gammalt vrak) med en port som föreställde ett gigantiskt spindelnät. Vid Campingplatserna var det reggae-konsert på gång och vi stod och kollade en stund innan vi gick till båten och somnade bums.

Ur Gabrielles kamera




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback