Ur dagboken "Frankrike 2009", del 11

Jag skrev aldrig i min dagbok vad som hände 15-16 juli. Men den 15 juli besökte vi Jojjos systers mans restaurang där vi blev bjudna på mat och Jojjo prövade lamskalle. Jag åt något vegetariskt. Sedan shoppade vi på många platser såsom Monoprix, Opio, Lollipops Paris, Champs Elysée och deras gigantiska Virgin Megastore och många andra några nationella klädeskjedjor. På kvällen åt vi middag på en japansk restaurang där vi upptäckte att deras menyer är väldigt annorlunda från de svenska; och det finns efterrätter! Jojjo beställde glass i te-smak, jag åt kokoskaka med glass och CA beställde en kokos-risboll som var som klister.

Den 16 juli tog jag och Jojjo en promenad runt Paris på egen hand och vi även åt lunch själva på en kinesisk restaurang. Servitrisen hade stark kinesisk brytning så hennes franska var svår att förstå, så det blev så att vi fick ris till maten efter själva middagen. Haha. Sedan möttes vi alla vid Gare du Nord och var beredda för flygresan hemmåt, men planet var inställt på grund av tekniska problem så vi blev kvar i Paris ännu än natt. Där mötte vi även min gamla mediakommunikationslärare Ulrika som gjorde oss sällskap till minibussarna. Vi blev serverade god mat mitt i natten på hotellet, alldeles gratis, och morgonen därpå flög vi tidigt tillbaka till Sverige efter en mycket händelserik och minnesvärd tid i Frankrike.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback