Ur dagboken "Frankrike 2009", del 10

14 juli 2009

Vi ägnade dagen åt att besöka turistattraktioner, och använde oss av metron för att komma til Notre Dame, Sacre Coeur, Louvren oh Tuilerierna. Vi åt Spaghettis Napolitaine och jag testade Crême caramel. Ingen höjdare. I Montmartre blev vi jagade av sådana som försöker göra armband direkt på ens handled. En sa till mig "hey japanese lady!" ...ok? Vid Tuilerierna var det en glassförsäljare som sade till mig och Jojjo: "mademoiselles, la glace, c'est grauite pour vous aujourd'hui"... lite misstänksamt. Vi åt pizza till middag där kyparen enligt Jojjo såg ut som stenfigurerna på Påskön. Det var sant, så vi kunde inte äta dessert där för vi kiknade av skratt. Vi gick till Dupont Café och jag gjorde fel i att beställa Surpris glassen "Speculoos" som var karamellsmak. Avskyr det! På kvällen drog killarna på jazzfestival, mammorna kollade på Disneyfilm med barnen och jag och Jojjo låg på hotellet och såg bl.a. Rush Hour 3 på fransk dubbning. Lite synd att vi inte märkte av nationaldagsfirandet som troligen pågisk mest kring Champs Elysée där vi inte var.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback