Des lettres alléchants

Att skaffa en brevvän från Frankrike är ett bra sätt att hålla språket levande samtidigt som man får en inblick i kultur och levnadssätt utan att behöva läsa långrandiga halvsanningar på Wikipedia.

Jag fick mitt första brev från "Honom" alldeles nyss; ikväll! Han skriver med ett så originellt och flytande språk (på engelska nu) så jag skulle kunna ta honom för att vara författare. Jag får sällan skrivkramp, men nu har jag svårt för att skriva svar som matchar hans stil. Orden är inte formella; utan helt neutrala! Orden är inte "bevingade" även om de har en underliggande mening på ett mystiskt vis... eller bara totalt nonsens!

Jag bara undrar var Hans språk kommer ifrån... dessa vågor av tankar som rullar in lite varstans ifrån...

Är han verkligen tjugotre år gammal? I sådana fall har jag nyss lärt mig alfabetet.

Klicka på bilden om ni vill pröva lyckan och leta efter era franska vänner!

écrit par Gabrielle


Lulu (2010-11-12)

Då får du slå honom med häpnad med ditt språks originalitet! Filosofiskt och pretentiöst behöver inte alltid vara värdigt ett nobelpris!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback